Livet kom emellan

 
Jag vet. Det var typ hundra år sedan jag bloggade. Eller några månader i alla fall. Har under den här tiden hunnit flytta till Helsingfors, börjat plugga journalistik, diskat (alltså jag avundas de som har diskmaskin så mycket) och spenderat mer pengar på mat på två månader än jag gjort totalt under hela min livstid ungefär. Har nog gjort annat än att diska och äta också men men.
Har också lärt mig en hel del nya saker som att 1) man saknar de österbottniska dialekterna när man bor i Nyland, 2) det är faktiskt jobbigt att städa, tvätta, diska, skura, laga mat och göra ALLT själv även fast det kan låta lite spännande till en början och 3) det är så skönt med spårvagnar som går var åttonde minut <3 istället för bussar som går två gånger per dygn :))))
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback